DÉTAILS DU LOT
Heure de fermeture prévue : samedi, 31 décembre 2050 | 00h00 HE
Prochaine enchère: 0 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

Il n’y a présentement aucune enchère pour ce lot
La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: jeudi, 31 octobre 2024 | 19h 19m 39s

LOT

1957 -
Canadien

Green Ovoid
acrylique sur panneau, 2012
signé et daté
60 x 48 po, 152.4 x 121.9 cm

Estimation : 0 $ - 0 $ CAD

Exposition à : Heffel Vancouver

BIBLIOGRAPHIE
George Harris, Confronting Colonialism, Vancouver Art Gallery, http://projects.vanartgallery.bc.ca/publications/75years/exhibitions/2/1/artist/43/96.27/bibliography/323, accessed November 29, 2012


In 2009, the National Gallery of Canada held an exhibition of Lawrence Paul Yuxweluptun’s Ovoid series. The ovoid is a central motif in Haida art, used repeatedly in their stylized depictions of form. Yuxweluptun is reclaiming this motif in his own terms, removing it from its traditional context and taking it into the post-modern world, incorporating elements of Minimalism and Colour Field painting. However, politics are never far from Yuxweluptun’s consciousness. In the National Gallery’s Colour Zone: Ovoids exhibition catalogue, he included a Manifesto of Ovoidism, in which he stated that he considered that his ovoids were the basis of “a philosophy to think about such things as land claims, Aboriginal rights, self determination and self government, social conditions and environmentalism, Native reason and Native philosophy…to express Native ‘modernalities’ and to intellectualise place, space and Native reason.”


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.