Veuillez noter que nos bureaux seront fermés du vendredi 29 mars au lundi 1er avril pour Pâques. Les cueillettes locales reprendront le mardi 2 avril.
DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle: 1 600 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

24344 24 sept. 2020 | 13 : 18 : 59 1 600 $ Enchère automatique

29784 24 sept. 2020 | 13 : 18 : 38 1 500 $

24344 24 sept. 2020 | 13 : 07 : 11 1 400 $ Enchère automatique

325310 24 sept. 2020 | 13 : 02 : 34 1 300 $

11900 24 sept. 2020 | 13 : 00 : 54 1 200 $

325310 24 sept. 2020 | 13 : 00 : 30 1 100 $

11900 24 sept. 2020 | 12 : 59 : 27 1 000 $

14821 24 sept. 2020 | 12 : 56 : 46 900 $

325310 24 sept. 2020 | 12 : 45 : 51 800 $

11900 19 sept. 2020 | 22 : 15 : 55 700 $

24344 04 sept. 2020 | 17 : 57 : 13 600 $ Enchère automatique

La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: jeudi, 28 mars 2024 | 13h 05m 57s

LOT 021

CPE OC
1923 - 2008
Canadien

Untitled
huile sur panneau
au verso inscrit, numéroté et étampé
8 x 6 po, 20.3 x 15.2 cm

Estimation : 1 200 $ - 1 600 $ CAD

Vendu pour : $2,000

Exposition à : Heffel Montréal

PROVENANCE
Estate of the Artist

BIBLIOGRAPHIE
Jessica Bradley and Matthew Teitelbaum, editors, The Art of Betty Goodwin, Art Gallery of Ontario, 1998, “The Mourner’s Cry,’’ page 16


After experimenting with a variety of styles and approaches, Betty Goodwin evolved into what Teitelbaum considers her final painting stage by 1964, in which she depicts figures floating freely within the pictorial space, over abstract backgrounds. Liberated from anatomy, posture and gravity, “the figure is released into the imaginative ether, floating, falling or twisting through space in a manner that recalls the work of the Russian-born French artist Marc Chagall,’’ wrote Teitelbaum. Rendered in gestural painterly strokes, these were her most experimental works to date. Displaying Goodwin’s thickly textured brushwork, the surface of Untitled has a sketch-like quality reminiscent of her drawings, a medium she was particularly fond of. Goodwin did not shy away from challenging subjects, but rather approached them head-on, with acuteness. Through her figures, she was able to convey themes of human experience, such as disappearance, memory and resilience. Here, figures are executed in flattened planes of vivid colours, using gestural brushwork. The closeness between them creates tension in the composition. Within its intimate format, she skillfully captures a sense of urgency and vulnerability.


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.