Veuillez noter que nos bureaux seront fermés du vendredi 29 mars au lundi 1er avril pour Pâques. Les cueillettes locales reprendront le mardi 2 avril.
DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle: 35 000 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

29808 30 juil. 2020 | 13 : 56 : 11 35 000 $ Enchère automatique

24141 30 juil. 2020 | 13 : 47 : 15 32 500 $

29808 30 juil. 2020 | 13 : 31 : 50 30 000 $ Enchère automatique

24141 30 juil. 2020 | 13 : 31 : 50 27 500 $

29808 30 juil. 2020 | 12 : 41 : 50 25 000 $ Enchère automatique

38929 30 juil. 2020 | 12 : 37 : 01 22 500 $

29808 30 juil. 2020 | 12 : 36 : 45 20 000 $ Enchère automatique

38929 30 juil. 2020 | 12 : 36 : 45 19 000 $

29808 30 juil. 2020 | 12 : 36 : 30 18 000 $ Enchère automatique

38929 30 juil. 2020 | 12 : 36 : 30 17 000 $

29808 30 juil. 2020 | 12 : 20 : 22 16 000 $ Enchère automatique

36627 30 juil. 2020 | 11 : 29 : 14 15 000 $

29808 29 juil. 2020 | 01 : 22 : 25 14 000 $

16568 29 juil. 2020 | 01 : 21 : 27 13 000 $ Enchère automatique

29808 29 juil. 2020 | 01 : 21 : 27 12 000 $

16568 28 juil. 2020 | 20 : 26 : 43 11 000 $ Enchère automatique

29808 09 juil. 2020 | 06 : 03 : 09 10 000 $

La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: jeudi, 28 mars 2024 | 06h 37m 08s

LOT 111

CPE
1898 - 1992
Canadien

Tillers of the Soil
linogravure en 4 couleurs, 1934
signé, titré et édition
10 1/2 x 13 5/8 po, 26.7 x 34.6 cm

Estimation : 12 000 $ - 16 000 $ CAD

Vendu pour : $43,250

Exposition à :

PROVENANCE
DeVooght Gallery, Vancouver
Buschlen Mowatt Gallery, Vancouver
By descent to the present Private Collection, British Columbia

BIBLIOGRAPHIE
Peter White, Sybil Andrews, Glenbow Museum, 1982, reproduced pages 27 and 57
Lora S. Urbanelli, The Grosvenor School, British Linocuts Between the Wars, Museum of Art, Rhode Island School of Design, 1988, reproduced page 46
Stephen Coppel, Linocuts of the Machine Age, 1995, reproduced page 115, catalogue #SA 31
Hana Leaper, Sybil Andrews Linocuts: A Complete Catalogue, 2015, reproduced front cover and page 78

EXPOSITION
Glenbow Museum, Calgary, Sybil Andrews, September 14 - October 22, 1982, same image, catalogue #31
Rhode Island School of Design Museum, The Grosvenor School: British Linocuts Between the Wars, January 22 - March 20, 1988, traveling in 1988 to the Cleveland Museum of Art and the Santa Barbara Museum of Art, same image, catalogue #10


Sybil Andrews was part of the Grosvenor School in England, a group of artists working in linocut who were influenced by the exciting modernist movements of Futurism, Vorticism and Cubism. In the 1930s, harsh economic realities brought a new appreciation for the working class, both rural and urban, who emerged as a subject for art, and their energy and productivity was seen in a heroic light. Tillers of the Soil is from a group of linocuts in Andrews’s oeuvre that embodies this subject. Seen at a distance, the figure of the farmer is small, but his stance at the plough is self-assured as he controls the team of massive draft horses. Andrews emphasized their power through her unusual use of perspective, showing the horses looming over the top of the hill with the stylized furrows of the field plunging downward below them. A pervasive and dynamic sense of movement, strong colour, and the bright light of the open farmland make Tillers of the Soil a powerful image.

Stephen Coppel notes that later printings are on thickish oriental paper.


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.