Veuillez noter que nos bureaux seront fermés du vendredi 29 mars au lundi 1er avril pour Pâques. Les cueillettes locales reprendront le mardi 2 avril.
DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle: 45 000 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

24141 30 juil. 2020 | 14 : 22 : 06 45 000 $

29808 30 juil. 2020 | 14 : 07 : 37 42 500 $ Enchère automatique

24141 30 juil. 2020 | 14 : 04 : 06 40 000 $

29808 30 juil. 2020 | 14 : 02 : 39 37 500 $ Enchère automatique

24141 30 juil. 2020 | 14 : 02 : 39 35 000 $

29808 30 juil. 2020 | 13 : 55 : 04 32 500 $ Enchère automatique

24141 30 juil. 2020 | 13 : 35 : 15 30 000 $

29808 30 juil. 2020 | 12 : 55 : 41 27 500 $ Enchère automatique

16568 30 juil. 2020 | 12 : 55 : 41 25 000 $

29808 29 juil. 2020 | 02 : 39 : 01 22 500 $

16568 29 juil. 2020 | 02 : 38 : 27 20 000 $ Enchère automatique

29808 29 juil. 2020 | 02 : 38 : 27 19 000 $

16568 29 juil. 2020 | 02 : 38 : 03 18 000 $ Enchère automatique

29808 29 juil. 2020 | 02 : 38 : 03 17 000 $

16568 28 juil. 2020 | 20 : 22 : 32 16 000 $ Enchère automatique

5507 22 juil. 2020 | 20 : 46 : 28 15 000 $

La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: jeudi, 28 mars 2024 | 04h 36m 05s

LOT 110

CPE
1898 - 1992
Canadien

Fall of the Leaf
linogravure en 5 couleurs, 1934
signé, titré et édition
14 1/4 x 10 1/8 po, 36.2 x 25.7 cm

Estimation : 20 000 $ - 30 000 $ CAD

Vendu pour : $55,250

Exposition à : Heffel Toronto – 13 avenue Hazelton

PROVENANCE
Private Collection, Toronto

BIBLIOGRAPHIE
Peter White, Sybil Andrews, Glenbow Museum, 1982, reproduced pages 42 and 57
Stephen Coppel, Linocuts of the Machine Age, 1995, reproduced page 115, catalogue #SA 30
Clifford S. Ackley, editor, Rhythms of Modern Life: British Prints 1914 - 1939, Museum of Fine Arts, Boston, 2008, reproduced page 172
Hana Leaper, Sybil Andrews Linocuts: A Complete Catalogue, 2015, reproduced page 77

EXPOSITION
Glenbow Museum, Calgary, Sybil Andrews, September 14 - October 22, 1982, same image, catalogue #30
Museum of Fine Arts, Boston, Rhythms of Modern Life: British Prints 1914 - 1939, January 3 - June 1, 2008, traveling to The Metropolitan Museum of Art, New York, same image, catalogue #100


The 1930s and the economic difficulties of the Depression brought about social awareness of the changes affecting industry and labour. In the mid-1930s, Sybil Andrews was depicting rural farm workers, whom she observed near her native Bury St. Edmunds in England. The roots of Andrews’s modernist approach were in the European movements of Cubism, Futurism and Vorticism. Dynamic movement in modern life was a part of Futurism, and Andrews embraced this dynamism in her highly stylized linocuts, as in Fall of the Leaf, with its sweeping swirls of ploughed land, the curving rise of the hill and the spreading, fan-like trees. Dramatically patterned and strongly coloured, Fall of the Leaf makes an indelible impact. There is a kind of nobility in the farmer toiling with his team of horses, and a finely tuned aesthetic in the perfectly furrowed fields. Andrews depicts a scene roiling with energy, yet pulls all the elements of her image into a harmonic whole.

Stephen Coppel notes that early impressions are on buff oriental laid tissue, and later printings are on thickish oriental laid paper.


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.