DÉTAILS DU LOT
Cette séance est fermée aux enchères.
Enchère actuelle: 3 000 $ CAD
Historique des enchères
# de palette Date Prix

20848 27 août 2020 | 14 : 52 : 03 3 000 $ Enchère automatique

17948 27 août 2020 | 14 : 52 : 03 2 750 $

20848 11 août 2020 | 00 : 30 : 11 2 500 $ Enchère automatique

18045 11 août 2020 | 00 : 30 : 11 2 250 $

20848 11 août 2020 | 00 : 30 : 02 2 000 $ Enchère automatique

18045 11 août 2020 | 00 : 30 : 02 1 900 $

20848 11 août 2020 | 00 : 29 : 53 1 800 $ Enchère automatique

18045 11 août 2020 | 00 : 29 : 53 1 700 $

20848 11 août 2020 | 00 : 29 : 36 1 600 $ Enchère automatique

18045 11 août 2020 | 00 : 29 : 36 1 500 $

20848 11 août 2020 | 00 : 29 : 18 1 400 $ Enchère automatique

18045 11 août 2020 | 00 : 29 : 18 1 300 $

20848 10 août 2020 | 23 : 25 : 57 1 200 $ Enchère automatique

18045 10 août 2020 | 16 : 28 : 11 1 100 $

36773 10 août 2020 | 14 : 35 : 24 1 000 $

20848 10 août 2020 | 13 : 05 : 13 900 $

18045 08 août 2020 | 08 : 49 : 44 800 $

La liste de l'historique des enchères a été mise à jour le: mercredi, 24 avril 2024 | 20h 07m 14s

LOT 216

BCSFA CGP CSPWC OC RCA
1909 - 1998
Canadien

The Hornby Suite (Homage to Emily Carr): Fifteen Works
lithographies sur papier
signé, édition et numéroté
22 x 14 po, 55.9 x 35.6 cm

a )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

b )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

c )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

d )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

e )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

f )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

g )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

h )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

i )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

j )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

k )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

l )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

m )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

n )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

o )

22 x 14 in, 55.9 x 35.6 cm

Estimation : 1 500 $ - 2 500 $ CAD

Vendu pour : $3,750

Exposition à :

PROVENANCE
Important Private Estate, British Columbia


The Hornby Suite was created during the winter of 1968 - 1969 when Jack Shadbolt was staying on Hornby Island. This suite is a visible testament to his respect for Emily Carr and her influence on his artistic process. Shadbolt stated, "…I thought of Emily Carr who had made this interior world so much of her own. How she had overwhelmed me as a beginning artist in Victoria. I was remembering the grandeur she had experienced in the forests of Goldstream and Albert Head and the silvery gray charcoal drawings as we would see them straight out of the crate on her return from a field trip. Those titanic tree boles; the huge curtains of overhead growth; those sinuous fallen logs with their upthrusted roots; the spiralling climb of young evergreens…but mostly I recalled her obsessive awe at the in-folding mystery deep in behind the foreboding pillars of timber. Her heart of darkness hidden in the forest. I was very much with her mood. Standing here within her image I knew again, as I have always known so poignantly, how difficult it was for me to escape her, though as an artist I must be free of her. It occurred to me: instead of trying to avoid her, why not pay my long-standing debt to working as she worked, embracing her moods. Perhaps I could finally exorcise her spell."

Please note: these works are unframed.


Tous les prix affichés sont en dollars canadiens.


Bien que nous ayons pris soin d’assurer l’exactitude de l’information publiée, des erreurs ou omissions peuvent se produire. Toute enchère est soumise à nos modalités et conditions de vente. Les enchérisseurs doivent s’assurer qu’ils sont satisfaits de la condition du lot avant d’enchérir. Les rapports de condition sont disponibles sur demande.